قطعات اصلی و غیراصلی

قطعه اصلی{شرکتی}و غیراصلی{وارداتی} چیست؟

یکی از دغدغه های اکثرمشتریان و متقاضیان خرید لوازم یدکی خودرو به خصوص لوازم یدکی خودروهای چینی خرید برند زیرنظر شرکت تولیدکننده خودرو(شرکتی)است.

همانطور که میدانید با وجود برندهای مختلف خودروهای چینی که در ایران به فروش میرسند و همچنین ضعف شرکت های تولیدکننده در زمینه ارایه خدمات و فروش لوازم یدکی خودرو خود به مشتریان سبب شده است که تعداد برندهای موجود لوازم یدکی خودرو های چینی در بازار آزاد به گونه ای افزایش یابد که تشخیص دادن کیفیت و دسترسی به کالای با کیفیت لوازم یدکی خودرو بسیار دشوار باشد.

از این رو مجموعه ما سعی دارد که با توجه به سابقه و تجربه بالا در زمینه قطعات و برندهای یدکی خودروهای چینی به مشتریان خود کمک کند تا برای انتخاب بهترین قیمت و کیفیت دچار مشکل و سردرگمی نشوند.

چگونگی تشخیص جنس شرکتی و اصلی از جنس غیر شرکتی

یکی از اولین مسایلی که متقاضیان خرید لوازم یدکی خودروهای چینی با آن مواخه هستند چگونگی تشخیص جنس و لوازم یدکی تحت نظر شرکت تولید کننده خودرو یا همان جنس شرکتی از جنس غیر شرکتی و وارداتی است که توسط فروشندگان لوازم یدکی وارد بازار شده است.

اولین نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که با توجه به وجود برندهای مختلف خودروهای چینی موجود در ایران برای تشخیص جنس شرکتی و غیر شرکتی هر برند خودرویی باید درباره برند آن خودرو اطلاعات کافی داشت.

اما به طور کلی معمولا جنس هایی که تحت نظر شرکت تولید کننده خودرو قرار دارند دارای لیبل یا کارتن هایی هستند که تنها توسط همان شرکت ارایه میشود.

برای دیدن یه مثال کلی میتوان شرکت تولید کننده خودرو با برند JAC که با نام تجاری شرکت کرمان خودرو در حال فعالیت است را مشاهده کرد.

این شرکت برای عرضه محصولات خود به مشتریان از لیبل های خاصی استفاده میکند که آرم تجاری کرمان خودرو میباشد.

این آرم اختصاصی گروه کرمان موتور میباشد که بر روی بسته بندی های قطعات خودرویی شرکتی قرار دارد هم بصورت بسته بندی های کارتونی و همچنین بسته بندی های دارای پلاستیک هایی حاوی این آرم که نشان دهنده اصلی بودن جنس میباشد.

2-اگر جنس فاقد بسته بندی باشد چگونه میتوان فهمید که جنس شر کتی است یا غیر شرکتی!

نکته بعدی که وجود دارد این است که اگر جنس فاقد بسته بندی باشد چگونه می توان تشخیص داد که آیا جنس اورجینال است یا خیر؟

با توجه به گستردگی قطعات خودرویی به خصوص قطعات خودروهای چینی دربازار و وجود برندهای مختلف یکی از بهترین راهای تشخیص جنس اورجینات و کیفیت بالا از جنس غیر اورجیال حک شدن نام خودرو و شرکت تولید کننده خودرو بر روی خود اجناس است.

این روش یکی از بهترین  روش های تشخیص جنس اورجینال است.که البته تشخیص از طریق این روش همانند روش اول آسان نیست و نیاز به تجربه ای هر چند اندک دارد ولی این روش تشخیص بسیار کارآمد تر از روش اول میباشد.

3-دلیل کارامد بودن روش دوم نسبت به روش اول چیست؟

دلیل کارامدی روش 2 این است که متاسفانه با وجود افراد سودجو در زمینه فروش لوازم خودرویی امکان این موضوع وجود دارد که برخی افراد با چاپ کردن و ساختن لیبل شرکت تولیدکننده خودرو اجناس غیراورجینال خودرا درون بسته بندی هایی با لیبل شرکت میکنند و با قیمت های بالاتر به فروش میرسانند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و سفارش تلفنی